Polityka Prywatności Inwestycji Dolnośląskich sp. z o.o.
1. Postanowienia ogólne
- Administratorem danych osobowych, czyli podmiotem decydującym o celach i sposobach przetwarzania tych danych, jest spółka Inwestycje Dolnośląskie Sp. z o. o. z siedzibą we Wrocławiu, ul. Igielna 13, 50-117 Wrocław. W sprawach związanych z przetwarzaniem danych osobowych można skontaktować się z Administratorem pod adresem e-mail: biuro@inwdo.pl lub pisemnie na adres siedziby Administratora.
- Administrator zapewnia, że dokłada wszelkich starań, by przetwarzanie przez niego Danych Osobowych odbywało się z poszanowaniem prywatności osób, których dane są przetwarzane oraz z dbałością o bezpieczeństwo przetwarzanych Danych Osobowych.
- Administrator oświadcza, że stosuje środki techniczne i organizacyjne zapewniające ochronę przetwarzanych Danych Osobowych odpowiednią do zagrożeń oraz kategorii danych objętych ochroną, a w szczególności zabezpiecza dane przed ich udostępnieniem osobom nieupoważnionym, zabraniem przez osobę nieuprawnioną, przetwarzaniem z naruszeniem prawa oraz zmianą, utratą, uszkodzeniem lub zniszczeniem.
2. Definicje
Ilekroć w Polityce Prywatności mowa o:
- Administratorze – rozumie się przez to Inwestycje Dolnośląskie Sp. z o. o. z siedzibą we Wrocławiu, ul. Igielna 13, 50-117 Wrocław, NIP: 8971759068, nr REGON: 021173201, zarejestrowaną w Sądzie Rejonowym dla Wrocławia Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000353252, e-mail: biuro@inwdo.pl, www: https://inwdo.pl/. Przez Administratora należy również rozumieć administratora danych w rozumieniu art. 4 pkt 7 RODO;
- Cookie Board – program komputerowy w ramach Serwisu, który służy do zarządzania plikami cookies przez Użytkownika, wyświetlający informacje o tych plikach i zapewniający możliwość wyrażenia zgody Użytkownika na ich zastosowanie przez Administratora podczas korzystania
z Serwisu; - Danych Osobowych – rozumie się przez to informacje o zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania osobie fizycznej (w przypadku Polityki Prywatności – Użytkownika); możliwa do zidentyfikowania osoba fizyczna to osoba, którą można bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować, w szczególności na podstawie identyfikatora takiego jak imię i nazwisko, numer identyfikacyjny, dane o lokalizacji, identyfikator internetowy lub jeden bądź kilka szczególnych czynników określających fizyczną, fizjologiczną, genetyczną, psychiczną, ekonomiczną, kulturową lub społeczną tożsamość osoby fizycznej;
- Oprogramowaniu – rozumie się przez to przeglądarki internetowe, z których może korzystać Użytkownik, w celu korzystania z Serwisu;
- Plikach Cookies (tzw. ciasteczkach) – rozumie się przez to dane informatyczne stanowiące,
w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w Urządzeniu Użytkownika
i przeznaczone są do korzystania z Serwisu; - RODO – rozumie się przez to Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych);
- Serwisie – rozumie się przez to stronę internetową działającą pod adresem: https://inwdo.pl/;
- Urządzeniu – rozumie się przez to elektroniczne Urządzenie za pośrednictwem, którego Użytkownik uzyskuje dostęp do Serwisu, a w szczególności: komputery PC, laptopy, tablety, smartfony itp.;
- Użytkowniku – rozumie się przez to osobę fizyczną, która korzysta z Serwisu, w tym przegląda jego treści lub korzysta z udostępnionych funkcjonalności.
3. Przetwarzanie Danych Osobowych
- Dane osobowe Użytkowników i innych osób wchodzących w interakcje z Administratorem lub Użytkownikami, mogą być przetwarzane przez Administratora :
- w celu nawiązania kontaktu, udzielenia odpowiedzi na wiadomości przesłane przez Użytkownika za pośrednictwem Serwisu oraz załatwienia przedstawionej przez Użytkownika sprawy, w tym uzyskania przez Użytkownika informacji publicznej,
a także umożliwienia skorzystania z funkcjonalności udostępnionych w ramach Serwisu – podstawą prawną przetwarzania jest prawnie uzasadniony interes Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f. RODO) polegający na zapewnieniu komunikacji z Użytkownikami, prawidłowym funkcjonowaniu Serwisu oraz obsłudze zapytań i spraw kierowanych do Administratora; - w celu realizacji obowiązków ustawowych ciążących na Administratorze, wynikających w szczególności z przepisów podatkowych i przepisów o rachunkowości – podstawą prawną przetwarzania jest obowiązek prawny (art. 6 ust. 1 lit. c RODO);
- w celach analitycznych i statystycznych – podstawą prawną przetwarzania jest prawnie uzasadniony interes Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO) polegający
na prowadzeniu analiz aktywności Użytkowników w Serwisie, a także ich preferencji
w celu doskonalenia stosowanych funkcjonalności; - w celu ustalenia i dochodzenia roszczeń lub obrony przed nimi – podstawą prawną przetwarzania jest prawnie uzasadniony interes Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO), polegający ochronie jego praw i interesów, w tym dochodzeniu należności, prowadzeniu postępowań spornych oraz zabezpieczeniu się przed ewentualnymi roszczeniami;
- w celach technicznych, administracyjnych, na potrzeby zapewnienia bezpieczeństwa systemów teleinformatycznych Administratora oraz zarządzania tymi systemami –
w tym zakresie podstawą prawną przetwarzania jest prawnie uzasadniony interes Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO) polegający na zapewnieniu ciągłości działania, integralności, dostępności i bezpieczeństwa systemów informatycznych oraz ochronie przed nieautoryzowanym dostępem, incydentami bezpieczeństwa i innymi zagrożeniami dla infrastruktury teleinformatycznej. - Podanie Danych Osobowych przez Użytkownika jest dobrowolne, lecz może być niezbędne do skorzystania z niektórych funkcjonalności Serwisu lub obsługi zapytań i spraw kierowanych do Administratora.
- Użytkownik w celu skontaktowania się z Administratorem za pośrednictwem Serwisu musi wypełnić odpowiedni formularz, który wymaga podania określonych danych osobowych.
W związku z tym Administrator przetwarza lub może przetwarzać następujące Dane Osobowe Użytkownika, które Użytkownik podaje dobrowolnie: - imię i nazwisko,
- adresy elektroniczne,
- numer telefonu,
- numer identyfikacji podatkowej podmiotu niebędącego osobą fizyczną, w imieniu którego lub z polecenia którego działa Użytkownik,
- adres do korespondencji.
- Odbiorcami Danych Osobowych są podmioty którym Administrator zleca czynności obsługi informatycznej, księgowej, kadrowej, prawno-podatkowej Administratora, w szczególności na podstawie umów o powierzenie przetwarzania danych osobowych.
- Administrator jest zobowiązany do udostępnienia Danych Osobowych Użytkownika uprawnionym organom, takim jak sądy, prokuratura lub inne organy publiczne, jeżeli obowiązek taki wynika z przepisów powszechnie obowiązującego prawa.
- Dane osobowe Użytkownika będą przetwarzane przez okres korzystania z Serwisu, a także przez czas niezbędny do realizacji celów, dla których zostały zebrane. Po zakończeniu korzystania z Serwisu dane mogą być przechowywane przez okres wymagany przepisami prawa oraz przez czas niezbędny do dochodzenia roszczeń lub obrony przed roszczeniami – nie dłużej jednak niż do upływu terminu ich przedawnienia.
- Administrator przestrzega następujących zasad przetwarzania Danych Osobowych:
- utrwala zbierane Dane Osobowe wyłącznie na takich nośnikach informacji, które są zabezpieczone przed dostępem osób trzecich;
- wykonuje nadzór nad bezpieczeństwem Danych Osobowych przez cały okres ich posiadania w sposób zapewniający w szczególności ochronę przed dostępem osób nieuprawnionych, uszkodzeniem, zniszczeniem lub utratą;
- zachowuje poufność Danych Osobowych.
- Użytkownik, którego Dane Osobowe są przetwarzane, ma prawo żądać od Administratora dostępu do swoich danych, jak również ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania lub wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także do przenoszenia danych zgodnie z treścią § 5 niniejszej Polityki.
4. Pliki Cookies
- Administrator wykorzystuje Pliki cookies. Należą do nich:
- cookies sesyjne, czyli pliki tymczasowe, które przechowywane są w Urządzeniu Użytkownika do czasu opuszczenia Serwisu lub wyłączenia Oprogramowania;
- cookies stałe, czyli pliki przechowywane w Urządzeniu Użytkownika przez czas określony w parametrach plików cookies lub do momentu ich usunięcia przez Użytkownika.
- W ramach Serwisu mogą być stosowane wszystkie lub niektóre z następujących rodzajów plików cookies:
- niezbędne, które umożliwiają korzystanie z Serwisu;
- wydajnościowe, które umożliwiają zbieranie informacji o sposobie korzystania
z Serwisu; - funkcjonalne, które umożliwiają zachowanie wybranych przez Użytkownika ustawień
i personalizację interfejsu Użytkownika. - Poszczególne rodzaje Plików cookies używane w ramach Serwisu zostały określone w Cookie Board, dostępnej w każdej chwili dla Użytkowników. Pliki cookies niezbędne do korzystania
z Serwisu są instalowane automatycznie, bez potrzeby uzyskiwania zgody. Pozostałe pliki cookies wykorzystywane są wyłącznie po uzyskaniu uprzedniej zgody Użytkownika. - Użytkownik może dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących Plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę Plików cookies w ustawieniach Oprogramowania bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w Urządzeniu Użytkownika. W razie ograniczenia lub wyłączenia dostępu Plików cookies do Urządzenia, korzystanie z Serwisu może być utrudnione i może spowodować wyłączenie niektórych funkcjonalności, które wymagają Plików cookies. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi Plików cookies dostępne są
w ustawieniach Oprogramowania oraz w Cookie Board. - Poszczególne rodzaje Plików Cookies używane w Serwisie zostały określone w banerze Plików Cookies dostępnym w każdej chwili dla Użytkowników.
5. Prawa Użytkowników
- Użytkownikowi przysługuje, na zasadach określonych w RODO, prawo żądania dostępu do swoich Danych Osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania,
a także prawo do przenoszenia danych. - Użytkownikowi przysługuje prawo wniesienia sprzeciwu co do przetwarzania Danych Osobowych opartego na celach wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez Administratora. Wniesienie sprzeciwu skutkuje tym, że Administrator nie będzie mógł przetwarzać danych osobowych, chyba że będzie w stanie wykazać istnienie ważnych prawnie uzasadnionych podstaw do ich przetwarzania, nadrzędnych wobec interesów, praw i wolności osoby, której dane dotyczą, lub podstaw do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń.
- W celu spełnienia żądania dostępu do danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, przeniesienia oraz sprzeciwu wobec przetwarzania swoich Danych Osobowych Użytkownik powinien przesłać żądanie na adres e-mail Administratora: biuro@inwdo.pl lub pisemnie na adres: Inwestycje Dolnośląskie Sp. z o. o., 50-117 Wrocław, ul. Igielna 13.
- Użytkownik ma prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych
w sytuacji, kiedy Administrator nie będzie przetwarzał jego Danych Osobowych zgodnie
z prawem. - Użytkownik może w każdej chwili ograniczyć lub całkowicie wyłączyć obsługę Plików Cookies poprzez zmianę ustawień swojej przeglądarki internetowej. W przypadku wyłączenia obsługi Plików Cookies, niektóre funkcjonalności Serwisu mogą nie działać prawidłowo lub stać się niedostępne.
- Użytkownik może dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących Plików Cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę Plików Cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej, bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w Urządzeniu Użytkownika. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi Plików Cookies dostępne są w ustawieniach Oprogramowania.
- Użytkownik może w każdej chwili usunąć Pliki Cookies korzystając z dostępnych funkcji
w przeglądarce internetowej, której używa.
8. Postanowienia końcowe
- W Serwisie mogą pojawiać się linki do innych stron internetowych. Takie strony internetowe działają niezależnie od Administratora i nie są w żaden sposób przez niego nadzorowane. Strony te mogą posiadać własne polityki dotyczące prywatności oraz regulaminy, z którymi zalecamy się zapoznać.
- Pytania i zastrzeżenia dotyczące Polityki Prywatności proszę zgłaszać poprzez wiadomość wysłaną na adres e–mail: biuro@inwdo.pl.
- Administrator zastrzega sobie prawo zmiany Polityki Prywatności.
- O wszelkich zmianach Polityki Prywatności Użytkownicy będą informowani na stronach Serwisu.